Saturday, September 11, 2010

boy or girl

Tak tau ape silap, tapi adik aku yang bongsu ni pelik siket.NUR AISYAH BALQIS. Kalo aku tanye korg, guest adik aku ni pompuan ke lelaki, mesti korang cakap aku tak siuman. Dah terang2 nama Aisyah, Balqis pulak tu.Wajiblah perempuan.Korang ape tau. Tak tengok boleh la cakap. Dah berapa ramai batal air sembahyang sebab salam adik aku ni lepas solat. Masuk toilet pon tak pernah ikut aku dengan mama. Mesti ikut ayah.

Di suatu petang, mase tu aku dengan family dekat dalam kereta. On the way nak pg mane aku x igt.Kalo cakap pon bkn korang tau.Penat aku menulis je.Dalam kete tu, mama story pasal nak exchange rantai kepada gelang. K0nonnya pakai tudung orang tak nampak rantai.He? Macam tu eh?Pape jelah.Tak minat barang2 kemas ni. Tetiba Balqis menyampuk;

"mama, nanti bagi adik satu gelang.Adik nak jugak."

Semua terdiam.pelik..pelik..Sejak bila timbul kesedaran ni?huu. Ade balak ke adik aku ni? Tetiba nak ubah image and personality? Err..baru 7 tahun.tak kn lah. Dah tu?

"Adik nak buat ape gelang ni? Hilang nanti kalo adik pakai,"mama bajet cool je cakap. Padahal terkejot.

"Adik nak pakai la"

Ikmal lagi tadi tak stop gelak.Lawak ke? Pelik ada lah..

"Oi, orang lelaki mane boleh pakai barang kemas.Haram la." Ikmal tetiba bersuara

Nak gelak tak sampai hati. Tapi gelak lagi penting dari biarkan perut aku pecah.Daa~

No comments:

Post a Comment