Friday, December 9, 2011

life as Al-Azhar student

     Nama Al-Azhar di mata dunia. Semua orang akan bagi a very high expectation untyk setiap pelajar dari sini. Untuk orang yang macam aku, for sure it's to hard to handle. Dengan beban nak pikir nak dapat scholar, nak handle masalah dekat sini lagi. You know what, aku tak pernah expect life as a student sehebat macam ni. Tengah2 belajar terfikir nak bayar duit sewa, duet api, air, duet belanja rumah, nak masak apa, bila na jemur, basuh baju. Kadang2 5 jam untuk study, 1 jam 30 minit je yang dapat di gunakan dengan betul. Lain semua guna untuk selesaikan masalah

     Tapi Tuhan itu Maha Mengetahui apa yang telah di tetapkan. Aku tak pernah bermimpi untuk datang kesini and tak pernah sedetik dalam diri aku untuk jejakkan kaki ke bumi Mesor ni, Of course aku idam negara2 lain. Tapi aku percaya pada ketentuan. Kenapa aku yang dipilih di antara beratu-ratus juta insan untuk ke sini. Mungkin dengan dunia akhir zaman ni, aku dapat ubah diri aku ke arah yang lebih baik.

DENGAN LAFAZ BASMALAH
aku memulakan langkah pembaharuan

2 comments:

  1. Bismillah,Ameira Rasid. I have faith in you. You now have your focus, and to even have the courage to change is something not everyone can do.

    Indeed,start with basmalah. :)

    ReplyDelete
  2. tq lisya. i'm still hopping someone like you will always be beside me. tapi saya tau saya kene belajar hidup berdikari.

    ReplyDelete