Friday, March 4, 2011

mind. HEART. soul


bila ckap pasal benda ni
ape korang rase?
PROUD?
PRIDE?
OPPORTUNITY?
AMAZING?
fine, aku juga rase benda yang sama
tapi aku ada lagi satu bahagian perasaan
SEDIH
KECEWA
HAMPA

Kenapa mereka semua suka membandig-bandingkan kitorang daripada yang lain? Kami ni ANAK JIN ke? Jahat sangat ke kitorang ni? Kalau mereka minta tolong, pon dari kitorang. Ada kitorang merungut tak? So what is the big deal actually? Salah kitorang ke memilih benda yang kami minat? Salah ke?

Meraka kata
" jangan ungkit benda yang lepas. Buka buku baru"

Fine, kami ikut. Tapi bila tibe turn kami, lain pula yang mereka kata

"awak ingat saya tak kenal awak"
"dulu jahat, sekarang pon jahat"

See! Sape yang ungkit dan sape yang tak menepati kata2? Dan kami yang muda hanya mampu mendiamkan diri kerana tidak mahu makin di jaki. Kami berusaha untuk mengubah keadaan mengubah persepsi, tapi apa yang kami dapat " BUDAK2 JAHAT".

kami juga ada perasaan
kami juga mahukan kasih sayang
kami juga mahukanperhatian
bukan caci maki yang kami harapkan
tapi bimbingan yang tulus ikhlas



hati kami sudah dimiliki olehNYA
sepenuh jiwa dan raga telah kami curahkan
tidak akan sekali-kali kami berpaling
kami rela dikeji, dicemuh,di hina
kerana apa yang kami harapkan
mereka semua mengubah skop pandangan mereka
kami juga insan yang tulus
yang hanya mahu menikmati
sesuatu yang kami inginkan
MAAFKAN KAMI
kerana tidak memenuhi kehendak kamu semua
KAMI SAYANG KAMU SEMUA
TAPI IT EASY TO FORGIVE, BUT NOT TO FORGET


2 comments:

  1. Dak. Chill ok. Aku pun dah tak tau nk bt or ckp apa. Mixed feelings. Grateful sbb bkn time kita tp rasa mcm selfish gle pulak la. Sedih gle sbb bnde tuh dh ditarik mcm tuh je. Mcm senang2 je. Wht we hve to do now is keep on living. Well, that thing myb dh tade tp still alive in our hearts ok. Be tough chief :)

    ReplyDelete
  2. sdeyhkn? aku syg sgt bnd ni. die everything bg aku

    ReplyDelete